Designul responsive
În viață suntem adesea forțați de împrejurări să luăm decizii rapide. În acest sens avem nevoie de un acces rapid la informații corecte, de oriunde ne aflăm. Cel mai simplu acces se face prin utilizarea internetului și a site-urile necesare. Prin urmare, pentru a facilita accesul avem nevoie ca website-urile utilizate să fie responsive. Un website responsive funcționează pe diverse platformele – de tip desktop, tablete sau smartphone-uri. În prezent, crearea unor televizoare de tip smart și a ceasurilor care suplinesc activitățile unei tablete reprezintă adevărate provocări pentru website-urile responsive.
Importanța utilizării unui website responsive
Dincolo de această accesibilitate a website-urile responsive pentru toate tipurile de device-uri, și implicit accesibilitatea informației, există o serie de alte beneficii ale utilizării unui website responsive. Chiar Google a declarat în 2013 că preferă web designul responsive, datorită posibilității de a transmite mai ușor conținutul de pe site și URL-ul aferent (față de variantele mobile care întâmpinau câteva probleme în acest sens).
Beneficiile designului responsive
Un prim beneficiu al unui website responsive este flexibilitatea sa. Conținutul paginilor este unul fluid, asigurând astfel mobilitatea informațiilor, indiferent de rezoluția sau device-ul folosit.
În al doilea rând, experiența utilizatorilor de astfel de website-uri este una excepțională. Pentru că, până la urmă, ce-ar mai fi conținutul fără consumatorul de conținut? Iar dacă utilizatorul paginii nu poate accesa conținutul, atunci website-ul respectiv nu și-a atins scopul primordial de a informa. Scopul unui website responsive este de a oferi utilizatorului o experiență optimă, indiferent de device-ul de accesare (tabletă, smartphone, desktop, ceas, etc.)
De asemenea, este eficient din punctul de vedere al costurilor pentru cei care dețin diversele website-uri. Astfel, ca proprietar al site-ului este mai simplu să ai o singură variantă de website care să poată fi accesată de pe orice device electronic, în locul a două pagini, una pentru desktop și una pentru aparatele smart. Astfel, atât utilizatorul unui desktop, dar și cel al unei tablete pot beneficia de același conținut.
Designul responsive asigura un trafic mai mare
În al patrulea rând, este extrem de ușor de gestionat. În cazul a două website-uri diferite – unul pentru desktop și unul pentru varianta mobilă este nevoie de două campanii de tip SEO diferite, pe când pentru un website responsive nu. De asemenea, în cazul unui website responsive, căutarea după cuvintele cheie poate fi una net îmbunătățită tocmai prin accesul, în număr mare, al utilizatorilor de device-uri mobile (smartphone, tabletă, ceas, etc.).
În fine, designul responsive al unui website ajută proprietarul site-ului să monitorizeze mai ușor utilizatorii mobili ai site-ului și să vină în întâmpinarea lor cu o serie de produse care să-i ajute și să le îmbunătățească experiența. Din punctul de vedere al tehnicilor de marketing aplicate în domeniu, acest lucru este mană cerească, ajutându-i pe specialiști să identifice rapid tacticile care dau rezultate și cele care nu, și să le înlăture cu costuri minime pe ultimele.
În esență, utilizarea unui website responsive este benefică tuturor, indiferent de profesie: oameni de afaceri, studenți, medici – toți avem nevoie de informație accesată în timp util, de oriunde și de pe orice platformă.